Route of Track

Hier kun je berichten plaatsen die betrekking hebben tot toertochten. Bijvoorbeeld als je nog een vraag hebt aan de toercoordinator over een georganiseerde toertocht, of als je graag met anderen af wilt spreken om gezamenlijk naar de start van de toertocht te rijden.

Moderators: Webbeheer, Dagelijks bestuur, Toercoordinatoren

Plaats reactie
Peter684
Webbeheerder

Route of Track

Bericht door Peter684 » 18 jul 2019 20:15

Tijdens het zeer geslaagde weekend in Duitsland, heb ik gezien dat de route op niet alle GPS systemen hetzelfde wordt uitgerekend. Ons groepje werd door wegopbrekingen een aantal keren tegen de route in teruggestuurd omdat de GPS graag over een bepaald routepunt wilde rijden.
Om dit te voorkomen, zou iedereen eigenlijk de "track" moeten gebruiken om de route te rijden. Hiermee kan iedereen dezelfde route rijden, ongeacht het merk van de GPS.
Je krijgt dan netjes de afslagen gemeld, maar er zijn geen harde "punten" in de route die je persé moet aandoen. Als je van de route afwijkt, rijd je er weer naar toe (uitzoomen op de kaart). Zodra je weer op de route zit komen de aanwijzingen weer door.
Enige zaken waar je op moet letten zijn:
* automatisch herberekenen uitzetten voordat je de route start,
* start de route pas als je op de route bent (anders ga je in 1 streep naar het eindpunt).

Een en ander is duidelijk uitgelegd door Mr GPS.

Boefje65
Contacteer:

Re: Route of Track

Bericht door Boefje65 » 20 jul 2019 15:55

Zeker iets om in het achterhoofd te houden....
Na de Bandit :-D en een GSR :-P is een V-Strom :steer: zo gek nog niet.

Suzette

Re: Route of Track

Bericht door Suzette » 23 jul 2019 21:19

Idd, zo doe ik het ook. Ik heb steeds beide in Mn toestel staan maar verkies de track.
Dan doet de TT niet zo nerveus als ik een keer Mn eigen ding doe op de weg. Altijd makkelijk weer aan te haken eens terug op de track.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Plaats reactie