Afscheid van mijn maatje

Heb jij een nieuwtje waar je de andere leden in wilt laten delen en vind je hieronder geen ander forum dat de lading dekt? Plaats het dan hier.

Moderators: Webbeheer, Dagelijks bestuur

Plaats reactie
makaki

Afscheid van mijn maatje

Bericht door makaki » 09 mei 2019 13:45

IMG_4565 (1).JPG
IMG_4565 (1).JPG (3 MiB) 92 keer bekeken
Jammer van mijn oude trouwe maatje total löss gereden door een onbenul waar ik achter zat bij een inhaal aktie en die halverwege de vrachtwagen dacht ik haal het niet en toen vol in de ankers ging terwijl ik er nog achter zat
En daar ging me trouwe maatje 180.000 km heeft die me trouw gediend met pijn in mijn hard neem ik afscheid.

in Memoriam van een Bandit
Na de trieste mededeling, dat Wim's trouwe makker ter ziele is gegaan na 180.000 kilometers en vele jaren trouwe dienst.
Mijn eerste tastbare herinnering aan deze grijze Suzuki 1200 Bandit, is die van de Elfstedentocht van 2006, waar Wim, met Remco achterop, samen met mij aan meedeed.
Het was het begin van een innige band tussen deze Suzuki met Wim als berijder en ondergetekende.
Vele tochten heeft de Suzuki gemaakt waaronder natuurlijk de tochten die Wim maakte met de VX800 club. Vele kilometers heeft hij aan de kop van dat VX peloton gesleurd.
Het aantal landen en plaatsen die de Bandit bezocht heeft zijn zeer talrijk: Alleen al de jaarlijkse tochten: in 2009 de tocht der tochten; 6200 km naar het zuiden van Spanje, De Harz en de Vogezen in 2010, Franse Alpen in 2011, Oostenrijkse Alpen in 2012, Dolomieten in 2013, Tjechie in 2014, De Picos de Europa en Pyreneeën in 2015, Dolomieten en Sauerland in 2016, De Voie de la Liberte in 2017 en de Harz in 2018.
Niet al die kilometers is hij ongeschonden doorgekomen, zo waren er meerdere ongelukken met ernstige lichamelijke schade voor zijn berijder en grote schades aan de motor zelf en valpartijen met alleen schade aan (rechter) knipperlicht en natuurlijk kuipwerk en hendels. Maar zelfs een deuk in een achterwielvelg omdat er iemand redelijk hard tegenaan reed.
Mechanisch heeft deze trouwe dienaar niet veel steken laten vallen: lekkende mechanische koppeling, hoofdremcilinder van de voorrem, nogmaals de lekkende koppeling. Vastzittende remcilinders op een zaterdag voor vertrek naar Frankrijk en zaken die ik niet weet en waar Wim nog wel wel enige dingen aan toe zal kunnen voegen, maar over het algemeen een trouwe dienaar.
En dan is daar dat noodlottige moment dat een automobilist niet weet waar hij mee bezig is. Tijdens een inhaal actie plotseling besluiten de actie niet door te zetten en boven op de rem te gaan. Hij zal nooit hebben gezien dat er een motorrijder achter hem heeft gezeten, die er toch al enige tijd achter zat. Helaas was de Bandit niet meer tijdig te stoppen en eindigde zijn motorische leven met ernstige schade aan de voorzijde door de aanrijding met de auto.
Wim zal zijn maatje missen.
Rij niet sneller dan je engelbewaarder.
Je engelbewaarder neemt het stuur niet over, wanneer je rijdt als een duivel

wilfredjeuh

Re: Afscheid van mijn maatje

Bericht door wilfredjeuh » 10 mei 2019 09:02

Jeetje wat ziet die er slecht uit! Hoe heb je het er zelf vanaf gebracht??
R.I.P. mooie rooie bandit! Welkom oranje V-Strom!

Plons
Secretaris/Merchandise
Contacteer:

Bericht door Plons » 10 mei 2019 10:36

Sterkte, hopelijk heb je het zelf goed vanaf gebracht
Nobody Is Perfect
But If You Ride A
V-STROM
You're Pretty Close

secretaris@suzukibanditclub.nl
merchandise@suzukibanditclub.nl

makaki

Bericht door makaki » 10 mei 2019 13:12

Ik ben er zelf goed vanaf gekomen .
Ik heb een zwaar geblesseerde rechter bovenbeen spier , die in de lies zit.
Dus ik loop nu met een kruk pijn heb ik gelukkig niet en nu aar afwachten hoe lang het duurt voordat ik weer normaal kan lopen.

Toon
Erelid

Bericht door Toon » 10 mei 2019 16:01

Sterkte met je herstel dat is toch het belangrijkste. En je hebt al een bandit als opvolger klaar staan En als ik me niet vergis ook nog een HD. Als ik de foto zo zie lijkt het wel de harderwijkerweg in Eerbeek/Loenen
Na pakweg 25 jaar Suzuki gereden te hebben is het nu tijd voor wat anders en wel een Yamaha.

makaki

Bericht door makaki » 10 mei 2019 17:38

Toon schreef:
10 mei 2019 16:01
Sterkte met je herstel dat is toch het belangrijkste. En je hebt al een bandit als opvolger klaar staan En als ik me niet vergis ook nog een HD. Als ik de foto zo zie lijkt het wel de harderwijkerweg in Eerbeek/Loenen
Klopt Toon is inderdaad de Harderwijkerweg net buiten de bebouwde kom van Eerbeek .
En er staat een Bandit 1250 in de garage dus die ga ik dan meer gebruiken .
En de HD is er ook nog steeds

Boefje65
Contacteer:

Bericht door Boefje65 » 11 mei 2019 19:28

Altijd weer schrikken met dat soort foto's...Zolang de bestuurder er maar goed vanaf gekomen is en er geen al te zwaar letsel is...
Sterkte met het herstel...
Na de Bandit :-D en een GSR :-P is een V-Strom :steer: zo gek nog niet.

Plaats reactie