Doet mijn GPS het nog na 6 april? WNRO

Heb jij een nieuwtje waar je de andere leden in wilt laten delen en vind je hieronder geen ander forum dat de lading dekt? Plaats het dan hier.

Moderators: Webbeheer, Dagelijks bestuur

Plaats reactie
makaki

Doet mijn GPS het nog na 6 april? WNRO

Bericht door makaki » 14 mar 2019 12:33

https://www.mrgps.nl/nieuwsbrief/mrgps- ... a-6-april/

Wat een ongelooflijk pokke-weer! Gewoon lekker binnen blijven en op je gemak deze, mogelijk belangrijke, MrGPS nieuwsbrief lezen...

1. WNRO: doet mijn GPS het nog na 6 april?
2. gratis extra kaart bij aanschaf Zumo
3. MrGPS Voorjaarsactie
4. Nieuwe Scala Bluetooth headsets
5. gevolgen Brexit

1. WNRO: doet mijn GPS het nog na 6 april?
Je hebt er vast al iets over in de krant of in social media gelezen: we hebben in GPS-land te maken met een soort millennium bug die zich zal manifesteren in de nacht van 6 op 7 april. Dat is namelijk het moment dat de weektelling van de GPS almanak het maximum aantal van 1024 bereikt en die teller weer op nul gaat. De zogenaamde 'Week Number Rollover'(WNRO).

Vooral bij oudere systemen kan dat tot problemen leiden.

Maaarrrr: GEEN PANIEK
Garmin stelt dat 'het gros van de toestellen' er geen last van zal hebben en dat, als er tóch een probleem is, hooguit de datum-weergave onjuist zal zijn. Wel vermoed ik dat men voor veel (ook oudere) toestellen kort tevoren met een firmware-update zal komen; check dat eind van deze maand dus even!
Bij TomTom kan het zijn dat oudere types problemen gaan opleveren of een update nodig hebben. TomTom heeft een LINK waarmee je op basis van serienummer jouw toestel kunt controleren.

Heb je je toestel bij MrGPS gekocht? Dan is er geen reden tot zorg. Heeft niets met MrGPS te maken maar met het feit dat je toestel dan qua leeftijd sowieso in de 'veilige zone' zit.

Wil je precies weten hoe het zit? Bekijk dan DEZE LINK . https://www.mrgps.nl/doet-mijn-gps-het- ... pril-2019/

2. gratis extra kaart bij aanschaf Zumo
Leuke actie van Garmin: Als je vóór 31 mei aanstaande een Zumo 396 of 595 aanschaft krijg je er van Garmin een gratis kaart bij. Da's een voordeel dat qua waarde uiteenloopt van 75 tot 145 euro!
Het maakt daarbij net uit waar je het toestel koopt overigens.

Deze actie is extra interessant in het kader van de zeer scherpe aanbieding van de Zumo 595 Europa (zie volgende punt)
Wil je weten hoe het werkt zie dan DEZE LINK.

3. MrGPS Voorjaarsactie
Als je naar buiten kijkt lijkt het voorjaar nog erg ver weg. Maar toch heeft de MrGPS winteractie inmiddels plaatsgemaakt voor de voorjaarsactie. Met daarin nog steeds de superaanbieding van de Zumo 595 Europa (zo lang de voorraad strekt!), TomTom Rider 550 Plus en korting op de MrGPS videotrainingen.

Klik HIER voor de voorjaarsactie.

4. Nieuwe Scala Bluetooth headsets
Er zijn vele merken Bluetooth headsets. Als mrGPS heb ik besloten me voorlopig te concentreren op één merk, namelijk Cardo.
Cardo heeft een heel complete en overzichtelijke line-up en werkt in de praktijk het meest probleemloos.
Belangrijke vernieuwing is bovendien dat Cardo een samenwerking is aangegaan met JBL en de top-modellen standaard met JBL speakers levert. Dat levert een geweldige geluidskwaliteit, zelfs op de motor.

TIP 1: heb je al een Cardo headset: op dit moment wordt er aan gewerkt de JBL speakers ook beschikbaar te maken voor de oudere types. Een losse headset gaat vermoedelijk een kleine 80 euro kosten. Ik zal melden wanneer ze beschikbaar zijn.
TIP 2: rij je met een TomTom Rider 550 dan is Cardo sowieso een goede keuze. De 550 maakt gebruik van zodanig moderne Bluetooth techniek dat het specifieke eisen stelt aan de headset; de Cardo's voldoen allemaal aan deze eisen.

KLIK HIER om te zien welke modellen er zijn, inclusief advies welke keuze voor welke toepassing de beste is.

5. Gevolgen Brexit
In de UK kunnen ze wel een GPS gebruiken want ze lijken redelijk de weg kwijt. Afhankelijk van de ontwikkelingen de komende weken zal de verkeersinformatie dan extra handig zijn, want bij een harde Brexit zullen er files van tientallen kilometers ontstaan bij de Douane-uitklaring, met mogelijk weken vertraging in de logistiek.

Dat laatste is vooral relevant voor Garmin. Garmin is een Amerikaans bedrijf, met een Europees hoofdkwartier in Zwitserland. Wat dat betreft geen probleem.

ECHTER: wonderlijk genoeg verloopt de gehele Europese logistiek vanuit Engeland!
Ik heb geen glazen bol, maar de kans dat het een grote puinhoop wordt is reëel. En dan is de kans ook groot dat dat tot voorraadproblemen gaat leiden. Uiteraard zal ik hier met de inkoop rekening mee proberen te houden, maar: ben je voornemens komende maanden een garmin-toestel aan te schaffen? Advies: doe dat ruim op tijd en hou rekening met mogelijk enkele weken levertijd.
Maar laten we hopen dat het, ook om andere redenen, allemaal wel mee zal blijken te vallen.

Enfin... over een paar weken weten we meer... Over de WNRO, over de Brexit… en ook of het eindelijk echt (weer) voorjaar gaat worden!

Groet!
Rij niet sneller dan je engelbewaarder.
Je engelbewaarder neemt het stuur niet over, wanneer je rijdt als een duivel

Plaats reactie