Ruitjes

Plaats hier je ideeën en/of opmerkingen.

Moderators: Webbeheer, Dagelijks bestuur

Peter684
Webbeheerder

Ruitjes

Bericht door Peter684 » 18 mei 2019 20:55

Ik ben op zoek naar het beste ruitje voor de Bandit. Toen ik mijn huidige Bandit kocht, had de vorige eigenaar er een ander ruitje op gezet met een spoiler. Op zich geeft deze ruit goede windbeschreming. Maar bij sommige snelheden zorgt de turbulentie voor meer lawaai in de helm. Je kunt met de spoiler een beetje spelen om dat effect tegen te gaan, maar dat kan het alleen verstellen bij stilstand en er is een grens aan de mogelijkheden.
Afbeelding

Afgelopen februari heb ik een V-stream scherm gekocht. Dit veel grotere scherm biedt veel meer windbescherming. Echter het geluid van de wind is veel luider dan met het scherm ervoor. Dat is een dikke teleurstelling. Alleen als je er echt achter kruipt is het stil. Bij hogere snelheden begint het scherm te trillen wat zorgt voor een laag frequente brom. Niet prettig.
Afbeelding Afbeelding

Vandaag heb ik het originele ruitje erop gezet (inmiddels handig geworden: 2 schroeven los, tellers eraf, 4 schroeven los, ruitje eruit, ruitje erin en alles weer vastzetten, 15 minuten werk). Deze ruit geeft geen turbulentie, maar veel minder windbescherming dan met beide andere ruiten.
Afbeelding Afbeelding.
Voorlopig laat ik het kleine ruitje er nog opzitten en ga er eerst nog meer ritten maken voordat ik misschien het ruitje met spoiler weer terugzet.
Iemand nog interesse voor de V-stream ruit (TEAB)?

Plaats reactie