Nieuwe banden

Plaats hier je ideeën en/of opmerkingen.

Moderators: Webbeheer, Dagelijks bestuur

Plaats reactie
EdBandiet

Nieuwe banden

Bericht door EdBandiet » 31 okt 2016 11:56

Beste Bandieten,

binnenkort is mijn GSX750F toe aan een paar nieuwe banden! Ik wil goede banden die in alle weersomstandigheden veel grip hebben en die erg lang meegaan. En zit te denken aan de Pirelli Angel GT, maar
moet ik dan ZR of gewoon R nemen? Heeft er iemand ervaring met het bestellen via internet?
Ik hoor het graag.

EdBandiet
Laatst gewijzigd door EdBandiet op 31 okt 2016 23:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Honda VFR 800 V-tec :lol:

Boefje65
Contacteer:

Re: Nieuwe banden

Bericht door Boefje65 » 31 okt 2016 21:22

Ed ik ben zeer tevreden over de Michelin PR4 prima bandjes. Vwb de typering zorg er voor dat je wel banden neemt die toerijkend zijn voor jouw machine. Denk aan gewicht en belastbaar gewicht en maximum snelheid. En natuurlijk de juiste maatvoering voor jouw model.
Ga eens op dew diverse bandenmerken sites kijken wat daar aan maatvoering word gegeven m.n. die Z of ZR aanduiding. Als je dat hebt gezien dan weet je welke banden jij moet hebben. Als ik mij niet vergis heb jij aan de Z aanduiding voldoende.

Bijvoorbeeld: 180/55ZR17 (73W)
180 = breedte in mm
55 = % van de breedte dat de band hoog is (dus 0,55 x 180 = 99mm)
Z = snelheid meer dan 240km/uur
R = bouw v.d. band (R = radiaalband)
17 = diameter van het velg waarvoor de band gemaakt is in inches
73 = draagindex (zie tabel hieronder)
W = snelheidsindex door leverancier gekozen naar advies ETRO

Hier de tabellen.
Banden codering tabellen.jpg
Banden codering tabellen.jpg (139.8 KiB) 5144 keer bekeken
Hopelijk heb je hier wat aan. Trouwens deze info staat ook op de site van AFS.
http://www.afsmotorparts.nl/index.php?r ... ation_id=7
Laatst gewijzigd door Boefje65 op 05 nov 2016 21:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Na de Bandit :-D en een GSR :-P is een V-Strom :steer: zo gek nog niet.

Wildeman

Bericht door Wildeman » 05 nov 2016 19:59

Dat is een mooie uitleg van Marco. Maar ook een persoonlijke keus van een merk.
De een vind bv Michelin of Dunlop een betere band, zelf houd ik het altijd bij Bridgestone.
Ooit was dit een leuke club :bye:

BosBandit

Bericht door BosBandit » 19 sep 2017 18:36

Achterband bij mij is na dit seizoen ook op. Eh, na de rit van 23-9 is tie wel glad, denk ik. Er Moet dus voor het nieuwe seizoen een nieuwe komen. Er zit nu Bridgestone batlax bt20r op. Op zich een aardige band maar kom wat vertrouwen niet tot de rand (schaamrandje is toch nog zeker 1 cm) :oops: .
Met De michelins op mijn bandit kwam ik wel tot de rand. Alhoewel dat iets van power sport waren (sleten wel snel) :shock:
Continental contiroad schijnt ook goed uit de testen te komen. :?:

Heb nog even de tijd dus ga mij verder nog even oriënteren. Via motorbandenmarkt lijken de prijen wel netjes. Montage kan in de buurt bij mij voor €20'- dat valt dus wel mee, vind ik.

Wordt vervolgt.

Boefje65
Contacteer:

Bericht door Boefje65 » 19 sep 2017 21:09

Ik heb de Michelin PR4 en die bevallen mij uitermate goed kun je ook tot de rand rijden en je schaamrandjes heel klein maken. De PR4 geeft van begin tot eind goed vertrouwen en goede grip en wegligging....Uiteraard zijn er mensen die soortgelijke zaken kunnen melden van andere merken, vergeet niet banden is een heeel persoonlijke dingetje en moet je per persoon en motor uitzoeken wat het beste bij je past....voor mij is dat de PR4 van Michelin.

RonVugts
Voorzitter

Bericht door RonVugts » 21 sep 2017 10:56

Hoi Ed,
Zelf inmiddels 3 setjes Pirelli Angel GT's versleten en ze bevallen mij prima!

Groet,
Ron

BosBandit

Bericht door BosBandit » 08 okt 2017 16:30

Aanstaande zaterdag komt er een Michelin pilot road 4 achterop. Leuke aanbieding vandaag (was vandaag open met een motorshow) bij Gebbenmotoren.
Respect trouwens voor de bikkels van bandieten die afgelopen zaterdag bij Hartog zijn geweest :respect: :respect: :respect:

Boefje65
Contacteer:

Bericht door Boefje65 » 08 okt 2017 19:34

BosBandit schreef:Aanstaande zaterdag komt er een Michelin pilot road 4 achterop. Leuke aanbieding vandaag (was vandaag open met een motorshow) bij Gebbenmotoren.
Respect trouwens voor de bikkels van bandieten die afgelopen zaterdag bij Hartog zijn geweest :respect: :respect: :respect:
Het advies luidt doorgaans niet alleen de achterband maar ook de bijbehorende voorband erbij te nemen... Heeft te maken met grip van de set en rijgedrag, wegligging en karakter van de banden set.

BosBandit

Bericht door BosBandit » 10 okt 2017 19:34

Is mij bekend, maar omdat er nog een andere helm :yesyes: moet komen en de voorband nog zeker een achterband leven mee kan :mrgreen: , wordt het een combi van Bridgestone BT 021f voor en pR4 achter. De volgende keer ( over 10.000 km? :angel: ) zal het wel een set worden.

Boefje65
Contacteer:

Bericht door Boefje65 » 10 okt 2017 21:41

BosBandit schreef:Is mij bekend, maar omdat er nog een andere helm :yesyes: moet komen en de voorband nog zeker een achterband leven mee kan :mrgreen: , wordt het een combi van Bridgestone BT 021f voor en pR4 achter. De volgende keer ( over 10.000 km? :angel: ) zal het wel een set worden.
Oké dan is het wel zonde als die voorband nog zo goed is. Zelf b en ik geen fan van de BT021. Geen fijne band.

Peter684
Webbeheerder

Bericht door Peter684 » 12 okt 2017 19:21

Ik ben zeer tevreden met de Pirelli GT Angles. Heb 2 weken geleden een nieuwe achterband laten monteren bij AFS Motorparts, de vorige ging ruim 22.000 km mee. De voorband heb ik vervangen na 15.000 km.
Ook het anit-lek middel Ride-On gebruikt. Na het monteren is het wiel niet gebalanceerd omdat Ride-On dat regelt. De eerste meters dat ik er mee reed, leek het even te "hobbelen", maar daarna niet meer gevoeld.

Plaats reactie