Nieuwe Bandit niet meer te koop? Wat zijn de alternatieven.

Plaats hier je onderwerp dat je niet kwijt kunt onder de andere topics.

Moderators: Webbeheer, Dagelijks bestuur

Plaats reactie
Alex400

Nieuwe Bandit niet meer te koop? Wat zijn de alternatieven.

Bericht door Alex400 » 04 jan 2019 13:28

Ik hebsinds een paar maanden een Suzuki Bandit en dat bevalt prima. Zelfs zo goed dat ik eind dit jaar of begin volgend jaar een nieuwe Suzuki Bandit 1250 zou willen kopen. Maar wat schetst mijn verbazing. Je kan ze niet meer nieuw (2019) kopen.

Wat zijn een beetje de alternatieven? Want de Bandit was een paar jaar geleden nog net geen 10.000 euro wat een mooie prijs is voor zo'n geweldige machine. Wat is eigenlijk de opvolger van de bandit? Of een alternatief op de Bandit 1250? En dan ook rond dezelfde prijs?

Bedankt voor jullie input!

wilfredjeuh

Re: Nieuwe Bandit niet meer te koop? Wat zijn de alternatieven.

Bericht door wilfredjeuh » 04 jan 2019 15:40

Hoi Alex,
Inderdaad, helaas is de bandit al wat jaartjes niet meer leverbaar bij Suzuki. Zelfs het 1250cc 4 cilinderblok is niet meer te vinden in het assortiment.. Daarvoor in de plaats is er wel het 1000cc 4 cilinderblok. Deze is op 2 modellen leverbaar.. De GSX (wat sportiever dan de bandit) en de niewue Katana.. Dit is een echte Naked bike, dus niet met kuip te vinden.. Kwa rijgedrag denk ik dat deze 2 modellen het dichtst in de buurt komen, maar wel een stuk sportiever zijn.

Als je wilt gaan voor een wat meer luxere zit, dan kan de v-strom wat voor je zijn. Dit is een adventure all-road fiets. Oogt wat groter, maar rijdt heel fijn en makkelijk. Ook deze is leverbaar in een 1000cc blok, maar zoals de naam het al zegt, is dit blok een V-Twin, dus 2 cilinder.. Als dat niet uitmaakt, kun je dat natuurlijk ook overwegen... Maar zolang de bandit goed rijdt en in orde is, waarom wisselen... Never change a winning team!
R.I.P. mooie rooie bandit! Welkom oranje V-Strom!

Plaats reactie